A Terv

2010.05.11. 12:00

Miután megállapodtunk a rokonokkal a ház bérbevételéről, négyesben leültünk Tervet készíteni. A következőket rögzítettük:

"Vetemények: retek, hagyma, fokhagyma, póréhagyma, fehérrépa, sárgarépa, zeller, cukorborsó, paradicsom, paprika, jégsaláta, brokkoli, karfiol, cukkini, szeder, málna.

Állatok:

25 tojó tyúk

25 "hústyúk"

25 kacsa

25 liba

5 birka

1 kecske

kutya"

Továbbá felvéstük, hogy meg kell kérdeznünk Bélát, A Gazdálkodó Rokont, mekkora a tápigénye ennyi jószágnak.

Ezen kívül: mivel nem lakunk ott, csupán heti 1-2 alkalommal tudunk a birtokra utazni, meg kellett kérnünk valakit, hogy távollétünkben viselje gondját leendő állatainknak, illetve buzgón öntözze veteményünket. Erre a feladatra Béla, A Gazdálkodó Rokon sógorát javasolta: Ernőt, Az Örök Postást.

 

Ernőt még soha nem láttuk más öltözékben, csakis postás egyenruhában. Felvetődik a kérdés, vajon van-e neki több is, vagy csak ez az egy. Mindenesetre időjárástól függetlenül, ahogy kell: alul ing, rajta a zöld hosszúujjú, szürke naci, ééés: postás bicikli (esetenként piros Samara, üvöltő tuc-tuc zenével turbózva). A teljes képhez az is hozzá tartozik, hogy Ernő két éve nem dolgozik a Postánál.

Miután tisztáztuk, hogy Ernő és családja egy emberként mögöttünk áll, hozzáláttunk a telken a helyreállítási munkáknak, illetve az állattartás alapvető feltételeinek megteremtéséhez. És persze elkezdtünk érdeklődni, hol szerezhetnénk be az állatokat. Így jutottunk el egy ismerősünkhöz, Ferihez, akinek kecskéi, birkái, lovai, malacai vannak. Őt kérdeztük meg, hány kecskét vegyünk a tervezett 5 birka mellé.

- Egyet se - mondta határozottan. - A kecske bűnöző. Mindent szétrág, mindent tönkretesz. A legjobb, ha már nejlonzacskóban van. Nem, nem is: ha már a fazékban rotyog.

És mesélni kezdett:

- Két éve vettem pár kecskét. Aztán, amikor bevittem őket az ólba az egyik megugrott. Kerestem mindenfele, nem találtam. Másnap a szomszéd faluból egy haver rám telefonált, te, itt garázdálkodik nálunk egy kecske, nem a tiéd? És az volt. Elmentem érte, hazahoztam, megint meglépett. Két évvel később, három faluval odébb láttam meg egy tanyán, hogy ez biz' az én kecském. Bementem, megvettem. Nemcsak őt, hozzá még néhányat. Hazavittem, aztán a ganéj megint ki akart szökni, de akkor időben észrevettem. Az ól oldalához szorítottam, és ott helyben elmetszettem a torkát... Te velem nem szórakozol, mondtam neki.

Hát ez a mi Ferink...

A bejegyzés trackback címe:

https://farmerek.blog.hu/api/trackback/id/tr991988880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2010.05.26. 11:24:04

érdekes terv. így összességében :-)
gondolom azzal tökéletesen tisztában vagytok, hogy ennyi állat etetése, gondozása nem kis feladat. a veteményesről nem írtatok méretet, de feltételezem nem túl kicsit ha két nagycsalád ellátását tervezitek belőle, ráadásul elég változatos növényeket jelöltetek meg célként.
legnagyobb problémának én a gondozást látom. a veteményes öntözése kevés, rendszeresen kell kapálni, gyomlálni, ami nem kicsi, mondjuk inkább végtelen számban ismétlődő feladat :-D
feltételezem amolyan bio kategóriában terveztek, azaz a lehető legkevesebb vegyszert kivánjátok használni, néha ez is befuccsol (avagy elveszik a termény)

kecskéről teljesen reális képet kaptatok, csak hihetetlen körültekintéssel tartható, persze ugyis meglóg és egyetlen óra alatt elpusztít mindent amit nem kellene :-)) igazi kihívás a tartása, főleg ha van mellette haszon vagy dísznövény :-)

a nyulat kihagytátok, pedig tenyésztés szempontjából az egyik legjobb, már ami sikerélményt illeti. húsa tiszta, változatosan készíthető. ja, az igazi nyúlhúslevesnek nincs párja ;-)~

farmerné 2010.05.26. 22:19:09

Szia!
Egyelőre majdhogynem ösztönszerűen cselekszünk... A gondozást egy helybeli családra (akik szegről-végről rokonok is) bíztuk, persze nem ingyen, reméljük, hogy mindenkinek jó lesz így. Szóval, mi amolyan távparasztok vagyunk...
Egyelőre megvan a terv szerinti liba, van 11 kacsa, 4 birka, és a jövő héten jönnek a csirkék. De majd írok mindenről, remélem hamarosan.
süti beállítások módosítása